Mistä Euroopan tietosuojaviranomaisten päätöksissä on kyse ja miten niihin pitäisi suhtautua?
Itävallan ja Ranskan tietosuojaviranomaiset ovat linjanneet päätöksissään Google Analyticsin laittomaksi. Mitä tämä tarkoittaa suomalaisen yrityksen web-analytiikan ja digimarkkinoinnin tulevaisuudelle, ja mistä tässä kokonaisuudessa on kysymys?
Järjestimme 30.3. maksuttoman webinaarin, jossa Mediashaken toimitusjohtajan Matti Hirvosen vieraaksi ja haastateltavaksi saapui johtava tietosuoja-asioihin erikoistunut asianajaja Jukka Lång. Jukka ja Matti selvittivät yhdessä, mitä Euroopan tietosuojaviranomaisten linjaukset Google Analyticsistä tarkoittavat.
Webinaarissa käsiteltiin muun muassa seuraavia kysymyksiä:
- Mitä Itävallan ja Ranskan tietosuojaviranomaisten päätökset käytännössä tarkoittavat?
- Miten muiden EU-maiden tietosuojaviranomaisten päätökset vaikuttavat Suomeen?
- Mitä muita osa-alueita tämä koskettaa Google Analyticsin lisäksi?
- Mitä on odotettavissa tulevaisuudessa ja miten suomalaisen yrityksen kannattaisi reagoida näihin päätöksiin?
Katso webinaari alta 👇
Jukka Lång johtaa Dittmar & Indreniuksen Data Protection, Marketing & Consumers -praktiikkaa ja on erikoistunut tietosuojaan, kyberturvallisuuteen ja teknologisten innovaatioiden käyttöönottoon liittyviin oikeudellisiin kysymyksiin. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus sähköisen viestinnän lainsäädännöstä virkamiehen, asianajajan ja lainsäädännön valmistelun rooleissa.